Veranstaltungsübersicht
Demnächst >> Diese Woche ab heute
Typische Fragen im Job-Interview (außerhalb der Wissenschaft) (K02-09)
Do. 23.11.2023
Dozentin:
Meike Schoon
„Was unterscheidet Sie von anderen? In welcher Situation waren Sie schon einmal in einen Konflikt bei der Arbeit involviert? Was sind Ihre Stärken und Schwächen?“ –In dieser Kurzveranstaltung dreht sich alles um typische Fragen (und mögliche Antworten) im Job-Interview. Von Fragetechniken über die Vorbereitung bis hin zur inneren Haltung. Natürlich bleibt nach dem Input auch noch genug Zeit für Ihre Fragen zu den Fragen.
FAQ
An wen richtet sich dieser Denkanstoß?
Alle Beschäftigten der UHH inkl. Promovierende und Postdocs
Wie viele Teilnehmende wird es maximal geben?
100 Teilnehmende
Lerne ich hier wie man Bewerbungen schreiben sollte?
Nein, hier dreht sich alles um Fragen (und Antworten) im Vorstellungsgespräch.
Gibt es praktische Elemente, wie z. B. Rollenspiele oder Gruppenarbeit?
Nein, der Denkanstoß ist eine Veranstaltung zur Informationsvermittlung.
Karriere-Booster - In vier Schritten vom Kompetenzprofil zum Bewerbungsgespräch
Was sind meine Kompetenzen? Wie finde ich passende Jobs? Und wie kann ich mich gut und stimmig darstellen – schriftlich und im Gespräch? Wenn auch Sie diese Fragen beschäftigen, dann könnte der Karriere Booster das richtige für Sie sein. Unsere vier Denkanstöße begleiten Sie Schritt für Schritt auf Ihrem Weg zu einer erfolgreichen Bewerbung.
Von „Das Kompetenzprofil als Fundament erfolgreicher Bewerbungen“ über „Aktive Jobsuche: recherchieren - vernetzen - sichtbar werden“ und „Wie schreibe ich eine gelungene Bewerbung?“ bis hin zu „Typische Fragen im Jobinterview“.
Advanced Communication and Negotiation (Z02-12)
Do. 23.11.2023 - Mi. 14.02.2024
Dozent:
Andrew Wold
The basics of communication require us to understand how to engage, who to approach, and when it is most opportune. As we develop more advanced skills in communication and negotiation, we will focus more on how to prepare for goal directed communication, how to discover our automatic negotiating behaviors (for good or for bad), and how to steer into the proverbial storm of conflict that we have previously learned to avoid. Understanding how to communicate and negotiate on an advanced level requires that we open our capacity to learn about others and ourselves. Once per week, we will meet and discuss your communication issues as a small group and work through scenarios that will give insight into how others and we assess negotiations and communicative situations. By the end of the workshop, it is my goal to give you new insight and motivation into how you approach your communication and negotiations.
Methods:
Group and individual exercises in communication. Organizational psychology. Implementing constructive conflicts. Communication scenarios (enacted by you, the workshop participant). International communication differences.
Concept:
Participants will have access to online course material one week before their first Zoom meeting. We will then discuss weekly key concepts and assignments issued in the video material. Total workload: 16 hours (approximately 4 in video material, 8 in meetings, 2 in preparations, and an additional 2 in assignments).
There will be a fourth meeting three months after the last in Februrary.
The course can be credited to "Learn to Lead - Mindset Leadership" for the competency area "Happy Together - Promoting Successful Collaboration through Communication, Diversity and Conflict Management" as well as for the certificate "Research Management: Developing Potential, Shaping the Future" in the area "Up, Side, Down - Strengthening Collaboration, Enabling Leadership".